زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 3:02 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 102
نویسنده پیام
drsaber آفلاین

داره خودمونی میشه
ارسال‌ها : 24
عضویت: 29 /10 /1399


اختلال یادگیری

اختلال یادگیری، نوعی اختلال عصب شناختی است. این اختلالات، ناشی از وجود تفاوت در مغز بوده و بر شیوه پردازش اطلاعات توسط مغز تاثیر می ‌گذارند. کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری به اندازه همسالان خود یا حتی بیشتر از آن ها، باهوش هستند، اما ممکن است در صورتی که برای درک مسائل تنها باشند، و یا به شیوه‌ های معمولی آموزش ببینند، در خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات، استدلال کردن، به خاطر آوردن و یا سازماندهی اطلاعات، مشکل داشته باشند. اختلال یادگیری را نمی توان درمان و یا برطرف نمود. این اختلال، یک مسئله مادام العمر می باشد. هرچند کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری می توانند با بهره مندی از پشتیبانی و مداخله مناسب، در تحصیل موفق شوند و در مراحل بعدی زندگی، به کار های موفق و غالبا خاص، دست پیدا کنند. والدین و معلمان می ‌توانند با تشویق نقاط قوت، آگاهی یافتن از نقاط ضعف، درک سیستم آموزشی، کار با افراد حرفه ای و فرا گرفتن استراتژی‌ های مقابله با سختی های خاص، به کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری کمک کنند تا به این موفقیت دست پیدا کنند. مشکلات مرتبط با خواندن پایه و مهارت های زبانی، رایج ترین نوع اختلالات یادگیری می‌ باشند. اختلالات یادگیری عموما خانوادگی و ارثی هستند.

اختلالات یادگیری را نباید با دیگر اختلالات همچون اوتیسم، اختلال فکری، ناشنوایی، نابینایی و اختلالات رفتاری، اشتباه بگیریم. هیچ یک از این اختلالات، اختلال یادگیری نمی باشند. به علاوه، آن ها را نباید با مشکلات ناشی از فقدان فرصت های آموزشی، مانند تغییر مکرر مدرسه و یا مشکل در شرکت در کلاس، اشتباه بگیریم. اختلالات توجه همانند اختلال کم توجهی-بیش فعالی و اختلالات یادگیری، غالبا به طور هم زمان رخ می‌ دهند، اما این دو اختلال، یکی نیستند.

دکتر مهدی صابر، بهترین دکتر تشخیص اختلال یادگیری و هم چنین بهترین دکتر برای گفتاردرمانی در اختلال یادگیری، در دو کلینیک غرب و شرق تهران واقع در سعادت اباد و پاسداران فعالیت می کند.


چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 21:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


لیست محصولات:


تماس با ما | اختلال یادگیری | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS